• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 20 آبان 1399
کد مطلب : 115341
+
-

با مردم/  سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی ممنوع شود

به‌عنوان یک شهروند ده‌ها بار با روابط عمومی وزارت بهداشت تماس گرفته و از افرادی که در مکان‌های عمومی (پارک‌ها، خیابان‌ها، مغازه‌ها و معابر) سیگار مصرف می‌کنند گلایه کرده‌ام. زیرا با توجه به وضعیت حاد تهران درخصوص شیوع ویروس‌کرونا این قشر سیگاری و بی‌توجه می‌توانند عامل شیوع بیشتر باشند. اما تاکنون اظهارنظری از طرف مسئولان با طرح این موضوع نشنیده‌ام. لطفا مسئولان پیگیر باشند.
رضوانی از تهران 

  جولان معتادان متجاهر در سنندج
جولان معتادان در مکان‌های عمومی به‌ویژه پارک‌های سطح شهر، به معضلی برای شهر سنندج تبدیل شده است. بعد از آزادی معتادان و برداشتن بار مجرم بودن از روی دوش آنان، تعداد این افراد در سطح شهر سنندج روزبه‌روز فزونی یافته و در بسیاری از موارد شاهد هستیم که برخی از این افراد در ملاء عام مشغول به مصرف مواد‌مخدر هستند. در این شرایط کرونایی این وضع نمود بدتری پیدا کرده و شهروندان نگران هستند که این معتادان کانون شیوع کرونا در شهر باشند.
رحمتی از سنندج

  شلوغی بیش از اندازه متروی تهران
با اینکه هر بار از شلوغی مترو گلایه می‌کنیم فوری مسئولان جوابیه می‌دهند، باید بگویم که این جوابیه‌ها مشکلی را حل نمی‌کند و شاید راه‌حل جلوگیری از شلوغی مترو ایجاد محدودیت در آن باشد مثلا با محدودیت برای استفاده از مترو با درنظر گرفتن شماره‌های زوج و فرد کارت‌های ملی. عصر دیروز دریکی از ایستگاه‌های مترو در محدوده مرکز شهر تهران مسافران به فاصله چند سانتی متری هم ایستاده بودند و درب قطار به سختی بسته می‌شد. اگر هم مسئولان کاری نمی‌کنند مردم خودشان اقدام کنند و پیاده آمد و شد کنند.
 اعتمادی از تهران 

  از ظرفیت‌های مؤسسه رازی برای کرجی‌ها استفاده نمی‌شود
مؤسسه سرم‌سازی‌ رازی به‌عنوان بزرگ‌ترین مؤسسه تهیه و تولید واکسن کشور در کرج واقع شده است و می‌توان از ظرفیت‌های آزمایشگاهی آن حداقل برای انجام تست کرونا برای اهالی کرج استفاده کرد، اما متأسفانه از این ظرفیت بهره‌گیری نمی‌شود. آیا نباید حداقل در شرایط بحرانی از این ظرفیت‌های ملی بهره برد و لااقل ساکنان محدوده این مؤسسات ملی را از آنها منتفع کرد؟
زارع رفیع از کرج

  قیمت‌ها کاهش یافت مسئولان به پای خودشان ننویسند
اگر کاهش قیمت‌ها در ماه‌های آینده رخ داد مسئولان نگویند با تلاش شبانه‌روزی اتفاق افتاد چرا که در اوج بالا بودن قیمت‌ها مدام آدرس کاخ سفید و دشمنان قسم خورده را به مردم دادند.
نیری از تهران

  کوی فردوس همدان دارای کمترین امکانات شهری است
کوی فردوس همدان با کمترین امکانات نام شهر دارد. در این محله نه مسجدی هست، نه مدرسه‌ای، نه آتش‌نشانی، نه فضای سبز و نه امکانات بازی و تفریح برای بچه‌ ها. مسئولان هم مدام از نخستین فرصت حرف می‌زنند که ظاهرا هیچ وقت فرانخواهد رسید.
کاظمی از همدان 

  شاید روش ابتلای همگانی بهتر از تعطیلی ساعتی باشد
وقتی بودجه و امکانات کافی برای تعطیلی کامل شهرها نداریم شاید بهتر باشد آمد و شد در تمام ساعات آزاد باشد تا ابتلای همگانی و اصطلاحا گله‌ای کار را یکسره کند. وگرنه با محدودکردن رفت‌وآمد در ساعاتی که مردم به‌طور ذاتی هم در آن ساعات تردد چندانی ندارند نمی‌تواند جلوی شیوع کرونا را بگیرد.
فاطمیان از تهران

پاسخ مسئولان
ترمیم جاده باقرشهر با شهرداری باقرشهر است

روابط عمومی منطقه 20 شهرداری تهران پیرو چاپ پیام مردمی با موضوع «ضرورت مرمت آسفالت و تامین روشنایی جاده باقرشهر» در ستون با مردم روز 30مهرماه پاسخ داده است: به استحضار می‌رساند آدرس درج شده در این پیام مردمی در محدوده شهرداری منطقه20 واقع نیست و لازم است با شهرداری باقرشهر مکاتبه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید